ثبت شرکت نارین

ثبت و رتبه بندی شرکت

ثبت شرکت نارین

ثبت و رتبه بندی شرکت

ثبت شرکت
ثبت برند
رتبه بندی شرکت ها
ثبت تغییرات شرکت

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

ثبت شرکت در مناطق آزاد

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶ ق.ظ

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

 

"<yoastmark

 

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری بنا به دلایل گوناگون دارای جذابیت است و به همین دلیل است که در سال های اخیر، تاسیس و ثبت شرکت در مناطق آزاد روند رو به رشدی داشته است.

 

ثبت شرکت در  مناطق آزاد ۷ گانه ایران 

۱- ثبت شرکت در کیش

۲- ثبت شرکت در قشم

۳- ثبت شرکت در ارس

۴- ثبت شرکت در اروند

۵- ثبت شرکت در انزلی

۶- ثبت شرکت در ماکو

۷- ثبت شرکت در چابهار

 

مهمترین دلایل جذابیت ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

 

۱- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت ۲۰ سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)

۲- امکان ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به گونه ای که ۱۰۰% سهامداران و یا شرکاء از اتباع غیر ایرانی باشند.

۳- سهولت واردات و صادرات

۴- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی

۵- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا

۶- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی

۷- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی

۸- بهره مندی از رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد

۹- برخورداری از معافیت از عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی و تولیدی صنایع مناطق آزاد

۱۰- وجود نیروی کار جوان بومی و غیر بومی به میزان کافی

 

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

برخی از مهم ترین تفاوت های مناطق آزاد و ویژه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ سال در مناطق آزاد وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور است. خرده فروشی کالا در مناقط ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است لیکن در مناطق آزاد خرده فروشی برای اتباع خارجی و داخلی امکان پذیر می باشد مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه براساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می باشد ولی در مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخل کشور است.

 

در پایان برای ثبت شرکت در مناطق آزاد و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ثبت شرکت نارین تماس بگیرید.

 

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ (۵ خط)

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

سامانه ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری

 

همه چیز درباره ثبت شرکت

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴ ق.ظ

 

راهنمای ثبت شرکت

راهنمای ثبت شرکت

این مطلب که راجع به راهنمای ثبت شرکت های تجاری است؛ ‌ابتدا به معرفی مختصری از شرکت‌های تجاری هشت‌ گانه (سهامی عام‌، سهامی خاص، با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی، نسبی و تعاونی) پرداخته، سپس مدارک مورد نیاز جهت ثبت هر شرکت را نام برده و بعد از آن رویه‌ی عملی مراحل ثبت شرکت را به طورکلی توضیح خواهیم داد.

۱- تعریف شرکت سهامی عام‌

شرکت سهامی‌عام، شرکتی است بازرگانی (‌ولو اینکه موضوع عملیات آن، امور بازرگانی نباشد) که سرمایه‌‌ی آن به سهام، تقسیم‌شده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین‌ می‌شود. در شرکت سهامی‌عام، تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهام‌داران، محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. در این شرکت، عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت با بعد از آن، بدون فاصله با نام شرکت در کلیه‌ی اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

راهنمای ثبت شرکت سهامی عام

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام:

الف ) ‌مدارک لازم جهت کسب اجازه‌ی پذیره‌نویسی شرکت سهامی‌عام در حال تأسیس، از مرجع ثبت شرکت‌ها:

۱) دو نسخه طرح اظهارنامه‌ی شرکت سهامی‌عام

۲) دونسخه طرح اساسنامه‌ی شرکت سهامی‌عام

۳) دو نسخه طرح اعلامیه‌ی پذیره‌نویسی

۴) گواهی بانکی مبنی بر واریز حداقل ۳۵%‌ سرمایه، تعهد توسط مؤسسین

۵) فتوکپی شناسنامه‌ی مؤسسین

ب ) مدارک لازم جهت تأسیس شرکت:

۱) دو نسخه اظهارنامه

۲) دو نسخه اساسنامه

۳) دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین

۴) دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره (‌تعداد مدیران، حداقل پنج نفر می باشد.)

۵) آگهی دعوت مجمع مؤسسین در روزنامه‌ی تعیین شده

۶) فتوکپی شناسنامه‌ی مدیران (‌در مورد اشخاص حقوقی، ارائه‌ی برگ نمایندگی، الزامی است.)

۷) گواهی بانک مبنی بر واریز ۳۵% سرمایه‌ی شرکت

۸) ارائه‌ی مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

۲- راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن،‌ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه‌ی آن منحصراً توسط مؤسسین،تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص:

۱) دو برگ اظهارنامه‌ی تکمیل شده‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیه‌ی سهام داران.

۲) دو جلد اساسنامه‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه‌ی سهام‌داران.

۳) دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین که به امضای سهام‌داران و بازرسین رسیده باشد.

۴) دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع، رسیده باشد.

۵) فتوکپی شناسنامه‌ی کلیه‌ی سهام‌داران و بازرسین ( برابر اصل در دادگستری‌).

۶) ارائه‌ی گواهی پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه‌ی شرکت از بانکی که حساب شرکت در حالِ تأسیس در آنجا باز شده است تذکر: درصورتی که مقداری از سرمایه‌ی شرکت، آورده‌ی غیرنقدی باشد ( اموال منقول و غیرمنقول ) ارائه‌ی تقویم نامه‌ی کارشناس رسمی دادگستری، الزامی است و در صورتی که اموال غیرمنقول، جزء سرمایه‌ی شرکت قرار داده شود؛ ارائه‌ی اصل سند مالکیت، ضروری است.

۷)ارائه‌ی مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها.

 

۳- راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌قید شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

۱) دوبرگ تقاضانامه‌ی ثبت شرکت‌ها با مسئولیت محدود.

۲) دوبرگ شرکت نامه.

۳) دو نسخه از اساسنامه.

۴)دو نسخه صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره.

۵) فتوکپی شناسنامه‌ی شرکا و مدیران و ارائه‌ی مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز.

۴- تعریف شرکت تضامنی

شرکت تضامنی،شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود. اگر دارایی شرکت برای تأدیه‌ی تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» ‌و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی:

۱) دو برگ تقاضانامه

۲) دو برگ شرکت‌نامه

۳) دو نسخه اساسنامه

۴) فتوکپی شناسنامه‌ی شرکا

۵) مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز .

۵- تعریف شرکت مختلط غیرسهامی

شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود. شریک ضامن، مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است که درشرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن، قید شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مختلط غیرسهامی :

۱) یک نسخه‌ی مصدق از شرکت نامه

۲) یک نسخه‌ی مصدق از اساسنامه (اگر باشد )

۳) اسامی شرکت یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند.

۶- تعریف شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت نام مخصوص بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود.شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه‌ی آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه‌ای است که در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه‌ی او به صورت سهام درنیامده و مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیداشود .در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آنها در مقابل طلبکاران و روابط آنها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. در نام شرکت باید عبارت «شرکت مختلط»‌ ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.

مدارک شرکت مختلط سهامی برای ثبت:

۱)یک نسخه‌ی مصدق از شرکت نامه

۲) یک نسخه‌ی مصدق از اساسنامه

۳) اسامی مدیر یا مدیران شرکت

۴) نوشته‌ای با امضای مدیر شرکت، حاکی از تعهد پرداخت تمام سرمایه و پرداخت واقعی لااقل ثلث از آن سرمایه

۵) سوابق مصدق از تصمیمات مجمع عمومی در موارد مذکور در مواد ۴۰ ،۴۱ و ۴۴

۶)نوشته‌ای با امضای مدیر شرکت، حاکی از پرداخت تمام سرمایه‌ی نقدی شرکای ضامن و تسلیم تمام سرمایه‌ی غیرنقدی با تعیین قیمت حصه‌های غیرنقدی.

۷- تعریف شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری، تحت نام مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می‌شود و مسئولیت هریک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته است. در اسم شرکت نسبی عبارت «شرکت نسبی» و لااقل اسم یکی از شرکا باید ذکر شود؛ در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد؛ بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده عبارتی از قبیل «و شرکا» و «‌و برادران» ضروری است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نسبی :

۱) یک نسخه‌ی مصدق از شرکت نامه

۲) یک نسخه‌ی مصدق از اساسنامه (اگر باشد).

۸-راهنمای ثبت شرکت تعاونی

به موجب ماده‌ی۱۷ قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، «شرکت تعاونی، شرکتی است که تمام یا حداقل ۵۱% سرمایه‌ی آن به وسیله‌ی اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرارگیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها،‌ شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می‌توانند جهت اجرای بند ۲ اصل ۴۳ از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، ‌مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی و صلح، اقدام به کمک در تأمین یا افزایش سرمایه‌ی شرکت‌های تعاونی نمایند؛ بدون آن که عضو باشند.

تبصره: در مواردی که دستگاه‌های دولتی در تأسیس تعاونی، شریک می شوند؛ ظرف مدتی که با موافقت طرفین درضمن عقد شرکت، تعیین خواهد شد؛ سهم سرمایه‌گذاری دولت به تدریج بازپرداخت و صددرصد سرمایه به تعاونی تعلق خواهدگرفت. مطابق ماده‌ی ۲۶ همان قانون: «تعاونی‌های تولیدی، شامل تعاونی‌هایی است که در امور مربوط به کشاورزی، دام داری، ‌دام پروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت، معدن، ‌عمران شهری و روستایی و نظایر اینها فعالیت می‌نمایند» و به موجب ماده‌ی ۲۷: «‌تعاونی‌های توزیع، عبارتند از تعاونی‌هایی که نیاز مشاغل تولیدی و یا مصرف کنندگان عضو خود را در چهارچوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها تأمین می‌نمایند». تبصره‌ی ماده‌ی ۲۸: ‌«‌تعاونی‌های موضوع این قانون با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند به امر صادرات و واردات در موضوع خود بپردازند».

مدارک شرکت‌های تعاونی برای ثبت: (هر کدام در ۴ نسخه)

۱) صورت جلسه‌ی تشکیل مجمع مؤسس و اولین مجمع عمومی عادی و اسامی اعضا و هیأت مدیره‌ی منتخب و بازرسان و مدیرعامل شرکت

۲) اساسنامه‌ی مصوب مجمع عمومی

۳) درخواست کتبی ثبت

۴) طرح پیشنهادی و ارائه‌ی مجوز وزارت تعاون

۵) رسید پرداخت مقدار لازم التأدیه‌ی سرمایه

۶)مدارک دعوت تشکیل اولین جلسه‌ی مجمع عمومی عادی (موضوع بند ۲ ماده‌ی ۳۲)

۷) موافقت‌نامه‌ی تشکیل شرکت یا اتحادیه ( تبصره‌ی ماده‌ی ۵۱)

۸) مجوز ثبت شرکت یا اتحادیه ( بند ۲۸ ماده‌ی ۶۶ و بند ۴ ماده‌ی ۵۱)

- اولین هیأت مدیره‌ی منتخب شرکت تعاونی، مکلف است پس از اعلام قبولی با انجام تشریفات مقرر نسبت به ثبت تعاونی اقدام نماید.

- لازم به تذکر است که به موجب مقررات وزارت تعاون، سرمایه‌ی تأمین یا تعهدشده از طرف اعضا در مرحله‌ی تأسیس شرکت، نباید کمتر از ۵۱ درصد کل سرمایه‌ی شرکت باشد و هر تعاونی وقتی ثبت و تشکیل می‌گردد که حداقل یک سوم سرمایه‌ی آن تأدیه و در صورتی که به صورت نقدی و جنسی باشد؛ تقدیم و تسلیم شده باشد. اعضای تعاونی نیز مکلفند مبلغ پرداخت نشده‌ی سهم خود را ظرف مدت مقرر در اساسنامه تأدیه نمایند. (ماده‌ی ۲۱)

رویه‌ی عملی مراحل ثبت

در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها، فرم نمونه‌ی اسناد فوق‌الذکر، موجود است. می‌توان این فرم‌های نمونه را از اداره‌ی مذکور تهیه و تکمیل‌کرده و ذیل تمام اوراق باید توسط همه‌ی شرکا (مؤسسین) امضا شود. سپس هزینه‌ای بابت تعیین نام شرکت به بانک واریز کرده و چند نام،‌ که واژه‌ی بیگانه نبوده، فاقد سابقه‌ی ثبت بوده و دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد؛ انتخاب کرده و به «واحد تعیین نام» ‌اداره‌ی مذکور، معرفی و موافقت آن واحد را درباره‌ی نام تعیین شده اخذ کرده،سپس همه‌ی مدارک به «‌قسمت پذیرش مدارک»‌ اداره‌ی مزبور، تحویل و رسید دریافت می‌شود و موعدی برای گرفتن نتیجه تعیین می‌شود.

لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند. در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی پیش‌نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود.

جهت تعیین حق‌الدرج آگهی باید به «نمایندگی روابط عمومی» ‌مراجعه کرد. لازم به ذکر است درصورتی‌که کارشناس اداره، موضوع شرکت را نیازمند کسب مجوز از مرجع خاصی بداند از مرجع مزبور، استعلام می‌نماید. سپس متقاضی باید مبلغی که بابت حق‌الثبت و حق‌الدرج آگهی، معین می شود؛ ‌به بانک و حساب تعیین‌شده، واریز کند و پس از آن فیش پرداخت حق‌الثبت و حق آگهی را به «‌واحد حسابداری» ‌اداره، تحویل و واحد مذکور، این امر را در ذیل برگه‌ی تقاضانامه، درج می‌کند و بعد مدارک به «واحد ثبت تأسیس و تغییرات» اداره‌ی ثبت شرکت‌ها تحویل و شرکت، ثبت‌می‌شود و امضایی دال بر «برابر بودن ثبت با سند» ‌از شرکا یا وکیل رسمی شرکت، اخذ می‌گردد. سپس دو نسخه آگهی به امضای رئیس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده‌ی شرکت، ضبط و نسخه‌ی دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می‌شود و این سند «سند ثبت شرکت» ‌است.

در نهایت، متقاضی، باید یک نسخه از آگهی را به «واحد روابط عمومی» ‌مستقر در اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و نسخه‌ی دیگر را به دفتر یک روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، تسلیم کند. با توجه به ماده‌ی ۶ نظامنامه‌ی قانون تجارت وزارت عدلیه و ماده‌ی ۱۹۷ قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه‌ی شرکت‌نامه و منضمات آن، توسط اداره‌ی ثبت در روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت، منتشر شود.

تذکر۱: اظهارنامه‌ی ثبت شرکت از اوراق بهادار بوده که باید از اداره‌ی ثبت شرکت‌ها تهیه شود. برای دریافت اظهارنامه‌ی مزبور باید تقاضانامه‌ای دایر بر قصد تأسیس شرکت، تنظیم شود.

تذکر۲: مرجع ثبت شرکت‌ها در تهران «اداره‌ی ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی»‌ که از دوایر اداره‌ی ثبت اسناد و املاک است؛ می‌باشد و در خارج از تهران‌ «‌اداره‌ی ثبت اسناد و املاک» مرکز اصلی شرکت و نقاطی که اداره یا دایره‌ی ثبت اسناد وجود ندارد؛ دفترخانه‌ی اسناد رسمی و اگر مرجع مذکور، وجود نداشته‌باشد؛ دفتر دادگاهِ محل است. در صورت اخیر باید تا سه ماه پس از تأسیس اداره یا شعبه‌ی اسناد در محل مذکور، شرکت را در دفتر ثبت اسناد، به ثبت رساند. (تبصره و ماده‌ی ۲ نظامنامه‌ی قانون تجارت وزارت عدلیه)

تذکر۳: شرکت‌نامه‌ی مذکور باید به صورت رسمی باشد. شرکت‌نامه نیز حاوی اطلاعات مذکور در فرم تقاضانامه است. به موجب ماده‌ی ۵ قانون طرح اصلاحی آیین‌نامه‌ی ثبت شرکت‌ها مصوب شهریور ماه ۱۳۴۰، اداره‌ی ثبت شرکت‌ها در تهران و دوایر ثبت شرکت‌ها در شهرستان‌ها، در ثبت شرکت‌نامه، قائم‌مقام دفترخانه‌های اسناد رسمی هستند و از این¬رو برای تنظیم شرکت‌نامه‌ی رسمی، نیاز به مراجعه به دفترخانه‌ی اسناد رسمی نیست.

تذکر۴: در صورت‌جلسه‌ی مذکور، نکات ذیل درج می‌گردد: ‌زمان تشکیل جلسه، ‌تصریح به اینکه اساسنامه، اظهارنامه و شرکت‌نامه به تصویب و امضای کلیه‌ی شرکای شرکت رسیده است؛ تعیین و تصریح اعضای هیأت مدیره و مدت مدیریت آنها، تعیینِ دارندگانِ حق امضای اسناد تعهدآور شرکت، تصریح به اینکه اعضای مدیر با امضای صورت‌جلسه‌ی مذکور، ‌قبول سِمت می‌نمایند؛ تصریح به مبلغ سرمایه‌ی شرکت و پرداخت آن از طرف کلیه‌ی شرکا و تحویل آن توسط مدیرعامل و اقرار مدیرعامل به وصول سرمایه‌ی شرکت، تعیین شخصی برای انجام کارهای لازم برای ثبت شرکت.

-----------------------------

منابع

۱) دمرچیلی، محمد، حاتمی، علی و قرائی، محسن (۱۳۸۱). قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی، چاپ دوم، انتشارات میثاق عدالت،.

۲) عرفانی، محمود (۱۳۸۱). حقوق تجارت، جلد دوم، نشر میزان.

۳) عرفانی، محمود (۱۳۷۰). قوانین تجارت، انتشارات جهاد دانشگاهی.

ثبت شرکت ساختمانی

دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵ ق.ظ

ثبت شرکت ساختمانی

ثبت شرکت ساختمانی و ابنیه

 

ثبت شرکت ساختمانی و ابنیه چگونه است؟ برای ثبت شرکت پیمانکاری ساختمان چه باید کرد؟

ابنیه در لغتنامه به معنای خانه و ساختمان می باشد همانطور که واضح است یکی از نیازهای ضروری افراد برای ادامه زندگی، داشتن سرپناه است. که با توجه به افزایش جمعیت خانه ها بیشتر بصورت آپارتمانی ساخته می شوند برای ساختن ساختمان ها نیازمند به افراد بسیاری در رشته های متفاوت می باشند که با توجه به این موضوع می توانیم دریابیم که شرکت ابنیه یک شرکت حقوقی است که بصورت دسته جمعی اداره می شود.
اموری که برای ساخت ساختمان باید بگذرانید بسیار دشوار بوده و نیازمند به وجود افراد باتجربه و سابقه کاری مناسب می باشد و عدم رعایت مقررات منجر می شود که پس از ساخت و ساز خسارت های جبران ناپذیری بوجود آید.

موضوع فعالیت شرکت ساختمانی

-ساخت و ساز ساختمانی
-دیوارکش
-اجرای امور پیاده روها
-سازه های ساختمانی
-و امثال اینها

باید توجه داشت که ساخت و سازهای ساختمانی از ابزارهای گوناگونی مانند آجر، سنگ، بتن و چوب استفاده می کنند. شرکت ابنیه با توجه به خصوصیاتی که دارد از ۱ تا ۵ رتبه بندی شده است که شرکت ابنیه با رتبه ۱ دارای بالاترین رتبه و شرکت ابنیه با رتبه ۵ دارای کم ترین رتبه می باشد.

با توجه به قانون تجارت ثبت شرکت ساختمانی و ابنیه نیز همانند دیگر ثبت شرکت ها می تواند به ۷ قالبی که قانون تعیین نموده است به ثبت برسد که این ۷ قالب عبارتند از: بامسئولیت محدود، شرکت های نسبی، شرکت های تضامنی، شرکت های مختلط سهامی، شرکت های مختلط غیر سهامی و شرکت های تعاونی تولید و مصرف و شرکت سهامی که به دو دسته سهامی خاص و سهامی عام تقسیم بندی شده است. در ایران افراد بیشتر از دو قالب سهامی خاص و بامسئولیت محدود به دلیل داشتن مزایای مناسب استفاده می کنند و به ثبت شرکت در این قالب ها می پردازند.

 

سرمایه ثبت شرکت ساختمانی

همچنین برای راه اندازی ثبت شرکت پیمانکاری ابنیه و انجام فعالیت به سرمایه ی زیادی لازم دارد که شاید این سرمایه را بطور کلی شرکا نداشته باشد بدین ترتیب توصیه می شود که از قالب ثبتی سهامی خاص استفاده شود که دارای مزایای بسیاری از جمله ارائه تسهیلات و وام بانکی و موسساتی می باشد. حال در نظر داریم که به توضیح مختصری از ثبت شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود بپردازیم.

ثبت شرکت ساختمانی و ابنیه در قالب سهامی خاص

شرکت سهامی خاص از دسته شرکت های بازرگانی است که در زمینه ی تجاری در حال فعالیت می باشند برای ثبت شرکت سهامی خاص باید دارای شرایط زیر باشید.
-اعضای تشکیل دهنده حداقل سه نفر باشد.
-علاوه بر شرکا حداقل دو نفر بعنوان بازرس انتخاب شود این دو بازرس با مدیرعامل و رئیس نسبت فامیلی نداشته باشد.
-داشتن سرمایه مورد نیاز که یک میلیون ریال است.
-واریز ۳۵ درصد از سرمایه به حساب بانکی

مدارک مورد نیاز شرکت سهامی خاص ساختمانی

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء شرکت
-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
-زمانی که امور توسط وکیل انجام شود ارائه وکالتنامه ضروری است.
-گواهی عدم سوء پیشینه
-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

ثبت شرکت ابنیه در قالب مسئولیت محدود

این نوع ثبت شرکت در امور تجاری در حال فعالیت می باشد که بیشتر دوستانه صورت می گیرد مسئولیت هر یک از شرکا به مقدار سرمایشان بستگی دارد. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود باید دارای شرایط زیر باشید:
-اعضای تشکیل دهنده حداقل دو نفر باشد.
-داشتن سرمایه مورد نیاز که یک میلیون ریال است.

مدارک مورد نیاز شرکت ساختمانی مسئولیت محدود

-کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء شرکت
-گواهی عدم سوء پیشینه
-کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
-دو نسخه فرم تقاضانامه به همراه امضاء سهامداران
-دو نسخه فرم اساسنامه به همراه امضاء سهامداران
-اخذ مجوز، زمانی که عنوان مربوطه نیاز به اخذ مجوز را داشته باشد.

در این قسمت به مراحلی که برای ثبت شرکت ابنیه باید بگذرانید اشاره می کنیم:

-مدارک ذکر شده را بطور کامل تهیه نمایید.
-حداقل ۵ نام را طبق قوانین انتخاب کرده و آن را طبق الویت طبقه بندی کنید.
-مدارک و نام های انتخابی را به اداره مربوطه تحویل دهید.
-بررسی کارشناسان برای تاییدیه نام شرکت
-بررسی مدارک ارائه شده که در صورت ناقص بودن به متقاضی اعلام می شود و در غیر اینصورت به مرحله ی بعدی انتقال می یابد.
-ارائه فیش واریزی برای حق الزحمه
-در روزنامه کثیرالانتشار ثبت شرکت چاپ شده تا افراد از آن با خبر شوند.
-متقاضیان به اداره ثبت شرکت برای ثبت شرکتشان مراجعه نموده و به ثبت می رسانند.

 

جهت ثبت شرکت ساختمانی ، با ما تماس بگیرید،کارشناسان ثبت نارین در خدمت شما هستند.
شماره های تماس:

تهران : 

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

اراک : 

۰۸۶-۳۲۲۱۶۶۶۰

۰۹۱۸۹۶۲۸۴۱۶

تغییر حق امضای شرکت

دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳ ق.ظ

 

تغییر حق امضای شرکت

تغییرات امضادار شرکت

به این صورت است که صاحبان حق امضا، مجاز به امضا کردن اوراق تعهدآور شرکت مانند چک ، سفته ، برات و عقود اسلامی و اوراق عادی و اداری هستند.حق امضا را می­توان در هر دو بخش(امضای اوراق تعهدآور و امضای اوراق عادی و اداری) منحصراً به یک نفر یا به دو شخص مستقل اعطا کرد.حتی می­توان در هریک از بخش­ها، این حق را به صورت مشترک به دو نفر داد تا اوراق را به صورت متفقاً امضا کنند.
هیئت مدیره، افراد دارای حق امضا را از بین اعضای هیئت مدیره، سهامداران، سهامدارانی که عضو هیئت مدیره هستند یا نمایندگان اشخاص حقوقی که سهامدار شرکت دیگری می­باشند؛ انتخاب می­کند.
معمولاً حق امضای اوراق عادی به مدیرعامل و حق امضای اوراق تعهدآور به مدیرعامل و افراد مجاز دیگر داده می­شود.

 

شرکت ها بعد از ثبت در موارد گوناگون نیاز به انجام تغییرات دارند.
یکی از این تغییرات، تغییر امضا دار شرکت است. اعمال تغییر مذکور در حیطه اختیارات هم هیئت مدیره و هم مجمع عمومی فوق العاده است.

هیئت مدیره و مجمع عمومی می­توانند حق امضا را از شخصی سلب و به شخص دیگری بدهند.

مدارک لازم 

تصویر مدارک شناسایی اعضای شرکت
تصویر آگهی تاسیس و روزنامه رسمی
تصویر آگهی آخرین تغییرات شرکت (در صورت وجود)
مراحل تغییر حق امضای مجاز شرکت
تنظیم صورت جلسه مبنی بر تغییر حق امضای مجاز شرکت
تکمیل فرم­های اداری مربوطه
ارائه مدارک و فرم ها به اداره ثبت شرکت ها
رفع ایرادهای وارد شده
تایید نهایی
صدور پیش آگهی تغییر حق امضای مجاز شرکت
انتشار آگهی مذکور در روزنامه رسمی

هزینه ها

برای اطلاع از هزینه های تغییرات امضادار شرکت و همچنین ثبت تغییرات شرکت با ثبت نارین تماس بگیرید.

 

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ ( ۵ خط)

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶