ثبت شرکت نارین

ثبت و رتبه بندی شرکت

ثبت شرکت نارین

ثبت و رتبه بندی شرکت

ثبت شرکت
ثبت برند
رتبه بندی شرکت ها
ثبت تغییرات شرکت

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در بهمن ۱۳۹۹ ثبت شده است

سوالات متداول در ثبت شرکت

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۰۲ ب.ظ

سوالات متداول ثبت شرکت
 

سوالات متداول ثبت شرکت، پرسش هایی هستند که ذهن اغلب شرکا، سهام داران و نیز موسسان شرکت های نو بنیاد را به خود مشغول نموده است.

در خصوص ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار شراکتی، شاید ابهامات زیادی وجود داشته باشد که به راهنمایی هایی بیشتر از راهنما گام به گام ثبت شرکت، نیاز باشد؛ که در بخش سوالات متداول ثبت شرکت به آن ها پرداخته می شود.

برخی از سوالات متداول ثبت شرکت که بسیار مطرح می شود و می تواند تصویر حقوقی واضح تری برای مدیران و موسسان، ترسیم نموده و با رفع سردرگمی ها در انتخاب درست نوع شرکت، مسیر تضمین شده و بهتر برای انجام مراحل ثبت شرکت، به متقاضیان یاری رساند.

چندی از سوالات متداول ثبت شرکت

اکنون به مرور و پاسخ دهی برخی سوالات متداول ثبت شرکت، می پردازیم.

منظور از ثبت شرکت چیست؟

شاید این سوال، رایج ترین پرسش در میان سوالات متداول ثبت شرکت و در واقع سوال اصلی و ریشه ای باشد.

ثبت شرکت در کل، به معنای عقد قراردادی تجاری میان عده ای از افراد حقیقی و حقوقی تحت قوانین حقوقی و قضایی است. ثبت شرکت به معنای رسمیت قانونی و حقوقی فعالیت آن بوده و در صورتی که شرکتی بدون ثبت، شروع به کار نماید، از رسمیت و اعتبار قضایی بی بهره است.

 آیا ثبت شرکت شرایط سنی دارد؟

در خصوص شرایط سنی ثبت شرکت باید بگوییم، از آنجا که این یک مقوله قانونی و حقوقی است، طبق آنچه در مورد یک شخص حقیقی که دارای مجوز انجام اختیارات قانونی و مالی است، بیان شده است، سن ۱۸ سال، حداقل سن قانونی برای انجام امور حقوقی مستقل بوده و این شامل ثبت شرکت نیز می باشد. در عقد و قراردادهای شرکت نیز، مانند تمام قراردادهای قانونی، ملزوم به رعایت کلیه شرایط عمومی مربوط به معامله و عقود رسمی است. حداقل سن هجده سال، صحت و سلامت عقلی، اهلیت، قصد و رضایت فرد از جمله این شرایط عمومی برای احراز صلاحیت افرادی است که برای ثبت شرکت و به عنوان هیئت مدیره و سهامداران، معرفی شده اند.

اینکه برای ثبت شرکت به چه میزان سرمایه نیاز است، از جمله سوالات متداول ثبت شرکت است.

یکی از سوالات متداول ثبت شرکت که در قدم های اول تاسیس یک شرکت، دغدغه اصلی محسوب می شود، سرمایه اولیه است. در مورد سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت، باید گفت که حداقل سرمایه برای ثبت شرکت بر اساس نوع شرکت، متفاوت است. مثلا برای شرکت های سهامی خاص به حداقل سرمایه اولیه به مقدار صد هزار تومان ( یک میلیون ریال ) نیاز دارد، و برخی شرکت ها نیز برای ثبت نیازی به حداقل سرمایه اولیه ندارند مثلا شرکت نسبی و یا شرکت تعاونی، برای ثبت، سقف مشخصی برای حداقل سرمایه اولیه ندارد. یا مثلا سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با سهامی عام نباید از پانصد هزار تومان کمتر باشد. شرکت با سرمایه محدود نیازی به مقدار مشخص سرمایه اولیه ندارد. شرکت های تضامنی، مختلط سهامی و غیر سهامی نیز به سرمایه اولیه مشخصی نیاز ندارند و تنها سرمایه لازم برای راه اندازی امکانات اولیه آن ها، به هر میزان که نیاز باشد طبق سهم و صلاحدید شرکا، کافی است.

یکی از سوالات متداول ثبت شرکت که بسیار مطرح می شود، این است که آیا می توان آدرس منزل را جهت ثبت شرکت استفاده نمود؟

یکی از قوانین ثبت شرکت ها این است که شرکت مد نظر حتما باید در مکانی با آدرس مشخص، ثبت شود. البته در ابتدای کار هنگام ثبت شرکت می توان از آدرس منزل مسکونی استفاده نمود و حتی کار را آغاز کرد، اما در زمان تشکیل پرونده، باید یک آدرس تجاری برای مکان شرکت، معرفی کرد. البته لازم به ذکر است که این آدرس می تواند یک ملک اجاره ای و یا یک دفتر کار کوچک باشد.

روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار چیست؟

در میان سوالات متداول ثبت شرکت، در خصوص مرحله چاپ آگهی در روزنامه رسمی، مربوط به تفاوت میان این نوع روزنامه با روزنامه کثیرالانتشار است.

چاپ در روزنامه های رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار یکی از مراحل ثبت شرکت است. اما لازم به ذکر است که روزنامه رسمی با روزنامه کثیرالانتشار فرق دارد.

روزنامه رسمی یک شرکت سهامی تحت نظارت و تایید قوه قضاییه بوده و تعریف حقوقی مشخصی دارد. اما روزنامه کثیر الانتشار، تمام روزنامه های معروف و با تیراژ بالای کشور است که برای مردم شناخته شده بوده و آگهی شروع به کار شرکت ها و دعوت نامه های عمومی در آن چاپ می شود تا به اطلاع عموم برسد.

البته اگر آگهی های مربوط به موارد حقوقی و خاص شرکت، مانند مسائل مربوط به مدیر عامل و هیئت مدیره باشد، باید در روزنامه رسمی، چاپ شود.

اگر یکی از شرکا فوت کند چه اتفاقی برای شرکت و سهام او در شرکت می افتد؟

اگر این سوال را جز اصلی ترین سوالات متداول ثبت شرکت بدانیم، کم بی راه نیست.

در صورتی که پس از ثبت شرکت، یکی از شرکا فوت کند، تاثیری در فعالیت و ادامه روند کار های شرکت ندارد.

در مورد شرکت های تعاونی و یا شرکت های سهامی عام که سهام داران به تعداد زیاد هستند، سهام او به ورثه اش منتقل شده و طبق قواعد ارث و میراث، میان آن ها تقسیم می گردد. علاوه بر سهام، در صورتی که یکی از اشخاص هیئت مدیره و شرکای اصلی باشد، تمام حق و حقوق و مسئولیت های او مانند حق امضا و نیز به همراه سهامش و به قائم مقام متوفی تعلق می گیرد.

آیا مدیران شرکت های با مسئولیت محدود باید از بین شرکا انتخاب شوند؟

در مورد شرکت های با مسئولیت محدود که با شرکای یک یا چند نفر با تقسیم وظایف و مسئولیت پرداخت های قروض و سایر امور شرکت به میزان سهام هر فرد، شکل می گیرد، باید گفت که مدیران آن می توانند از شرکا باشند یا نباشند و برای زمان محدود یا نامحدود مدیریت را به عهده گیرند. لازم به ذکر است مدیر برای شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل یک نفر باشد و فرقی ندارد این مدیر موظف یا غیر موظف باشد.

آیا بدون حضور یا رضایت یکی از سهامداران می توان تصمیمی برای شرکت گرفت؟

این نیز یکی از مهم ترین سوالات متداول ثبت شرکت است که باید از همان ابتدا، مشخص و واضح گردد.

سهام داران شرکت ها، بقدر سهامی که دارند، سود می برند و به همین میزان نیز، در ضرر و زیان و سایر مسئولیت های شرکت شریک هستند. علاوه بر این یکی از حقوق مهمی که به مدیران و سهام داران، تعلق می گیرد، حق رای و شراکت در تصمیمات هیئت مدیره است. حق رای و میزان تاثیر نظر سهام داران در امور و تصمیم گیری های شرکت به اندازه سهامی که دارند می باشد. بنابراین اگر سهام یکی از سهام داران از مجموع سهم های دیگر شرکا بیشتر باشد، نظر او و حضور و رضایتش برای تصمیم گیری ها ضرورت می یابد اما اگر این گونه نباشد، تاثیر رای و نظر او به قدر سهامش موثر خواهد بود.

یکی دیگر از سوالات متداول ثبت شرکت، به خصوص برای تجار تازه کار، این است که کدام شرکت را برای ثبت انتخاب کنیم؟

برای تعیین نوع شرکت، باید با آگاهی از شرایط و محدوده مسئولیت های هر یک از انواع شرکت ها و نیز بر اساس شرایط و امکانات خویش و اهداف و برنامه هایی که از تاسیس و ثبت شرکت، در نظر داریم، گزینه مناسب را انتخاب نماییم.

تعداد شرکا، وجه اولیه جهات حداقل سرمایه و … از جمله عواملی هستند که برای انتخاب نوع شرکتی که ثبت می کنیم باید در نظر بگیریم.

برای مثال با توجه به اینکه برای ثبت شرکت سهامی خاص، تعداد وجود سه تا پنج نفر شریک، الزامی بوده و تامین تمام هزینه های شرکت به عهده موسسان آن است و حداقل سرمایه لازم، ۵۰۰ هزار تومان است، به همین دلیل ثبت این نوع شرکت نسبت به بقیه انواع شرکت، سخت تر می باشد. اما شرکت با سرمایه محدود برای تاسیس و ثبت یک شرکتی که با شراکت میان دو نفر با سرمایه اولیه محدود تاسیس می شود و مسئولیت هر یک از شرکا به میزان سرمایه اولیه اش می باشد، یکی از بهترین و سهل ترین انواع شرکت ها برای شروع کار های نوپا در قوانین ثبت شرکت است.

برای ثبت شرکت با کارشناسان ثبت نارین تماس بگیرید.

تهران : ۸۸۲۳۱۰۰۲  – ۰۹۱۰۴۶۲۳۳۶۶

اراک : ۳۲۲۱۶۶۶۰ – ۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

راهنمای انتخاب نام شرکت

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۵۲ ق.ظ

راهنمای انتخاب نام شرکت

راهنمای انتخاب نام شرکت

مسلماً هر شخص یا شرکتی زمانی که یک کار را شروع میکند موفقیت در آن کار را هدفش قرار میدهد و برای آن تلاش میکند و زمانی که به موفقیت برسد ، یک جامعه آن کسب و کار را به نامش خواهد شناخت و به بقیه معرفی خواهد کرد.
پس انتخاب نام خوب و مناسب برای هر کاری بسیار مهم است ، چون این نام حتما میتواند در آینده آن کسب و کار تاثیر زیادی داشته باشد.
از این رو تصمیم گرفتیم راهنمای انتخاب نام شرکت را یرای شما تهیه کنیم.
اسم شرکت باید هویت حرفه و کار ، تخصص و تجربه شما و هوشمند بودنتان را نشان بدهد ، انتخاب هوشمندانه نام برای شرکت در کنار بازاریابی و تبلیغ حرفه ای تاثیر به سزایی در شناخته شدن شما در یک جامعه دارد.
انتخاب نام برای شرکت اولین قدم برای ثبت یک شرکت است پس بهتر این است که برای انتخاب نام مناسب دقت و وقت بیشتری گذاشته شود تا در آینده به تغییر نام شرکت نیازی پیدا نکنید.

 

در انتخاب اسم شرکت باید به موارد زیر دقت کنید:

۱. مختصر و مفید بودن نام شرکت که به اصطلاح یک سیلابی ، دو سیلابی و … برای آن به کار برده میشود.
بهتر است نام شرکت از تعداد سیلاب کمتر و با معنی متناسب با کار شما باشد ، اینطور نام شرکت شما بهتر در ذهن افراد باقی می ماند.

۲. توجه به نام همکاران و بهتر است بگوئیم رقیبان شما در انتخاب نام برای شرکتتان میتواند ذهن شما را بازتر و خلاق تر کند و در نتیجه میتوانید نام بهتر و منحصر به فردی انتخاب کنید.

۳. بعد از انتخاب نام شرکتتان مطمئنن برای تبلیغات ، ساخت آرم ، لوگو و مهر برای شرکتتان باید اقدام کنید و باید بدانید که نام انتخابی شما در طراحی و ساخت این موارد تاثیر زیادی دارد.
پس با خلاقیت نام شرکت خود را انتخاب کنید.

۴. بعضی از افراد برای شرکت یا برند خود نامی انتخاب میکنند که شاید از نظر آنها معنی خاصی داشته و آن نام را متمایز میکند.
اما باید به این نکته دقت کنند که آیا از نظر مخاطبان شما و کسانی که ممکن است از خدمات و محصولات شما استفاده کنند هم همین معنی و مفهوم متمایز بودن را دارد؟!
پس با دید وسیع تر به انتخاب نام شرکت خود نگاه کنید.

۵. اشتباهی که بعضی از افراد میکنند این است که نامی شبیه به نام برند یا شرکت و محصول موجود در بازار انتخاب میکنند.دو جنبه بد این انتخاب این است که یکی مطمئنن واکنش خوبی
از طرف صاحبان برند، محصول و شرکت که پیش از شما در بازار بوده اند و اعتبار خوبی دارند نخواهید دید و همچنین شاید با وجود تمام تلاش و پشتکاری صادقانه ای که در کار خود دارید ،
نتیجه بر عکس موفقیت خواهید گرفت.

برای استفاده از نام های پیشنهادی  جهت ثبت شرکت به اینستاگرام ثبت نارین مراجعه فرمایید.

 

قوانین مهم در  انتخاب اسم شرکت

۱. نام اشخاص حقوقی عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند.

۲. اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است، باید پیش از ارئه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها، به طریق مقتضی نسیت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند.

۳. مهلت اعتبار نام تایید شده شرکت که منجر به ثبت و آگهی می گردند، نامحدود است.
در صورتیکه نام تایید شده شرکت در شرف تاسیس یا تغییر منجر به ثبت و آگهی نگردد صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار دارد.
این مدت برای شرکت های سهامی عام، ۶ ماه ار تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس می باشد.

۴. نام شرکت ثبت شده با رعایت تاریخ تقدم، مختص شخصی است که به نام آن در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است و دیگری حق اختیار عین نام مذکور یا متجانس آن را ندارد.
این حق پس از انحلال و ختم تصفیه، منتفی می شود.

۵. چنانچه نتیجه کارشناسی نام ، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با قوانین باشد ، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی ، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید.

۱-۵٫ در صورتی که متقاضی به نتیج کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد،مراتب را با ذکر دلایل خود در قالب فرم اعتراض ، به مرجع ثبت شرکت های بررسی کننده نام ، اعلام تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.

۲-۵٫ در صورتی که در کارشناسی دوم نیز نام پیشنهادی رد شد، متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط، مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل، به اداره کل ثبت شرکت ها موسسات غیر تجاریاعلام نماید.
نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، نظر نهایی محسوب میشود.

۶. نام های تایید شده،قابل انتقال به غیر نمی باشد.

۷. نام شرکت ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین، مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود،قابل تغییر خواهد بود.

 

 

چه نام هایی تایید نمی شوند!

راهنای انتخاب نام شرکت

۱- نام هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند.

۲- نام هایی که در آن از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه استفاده شده باشد.

۳- نام هایی که مخالف موازین شرعی، نظم عمومی و یا شامل واژه های بی معنا یا الفاظ قبیحه و مستهجن و خلاف اخلاق حسنه باشند.

۴- نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماً متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، کشور، ناجا، نزاجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی.

۵- نامی که ترکیبی از دو واژه فارسی، تداعی کننده یک واژه بیگانه باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد. واژه های بیگانه یا غیر متعارف یا مخفف تنها در صورتی قابل استفاده در نام شخص حقوقی
است که مورد تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی باشند.

۶- چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ان، ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد، امکان ثبت آن وجود ندارد.

۷- چنانچه نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد، امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد.

۸- واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، پذیرفته نمی شوند.

۹- اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیل اصل، نوین، برتر، برترین، نو به اسامی ثبت شده قبلی پذیرفته نمی شوند.

۱۰- اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند، پذیرفته نمی شوند و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی، باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد.
چنانچه نام پیشنهادی مشمول بند های فوق باشد، فقط در صورت ارائه رضایت نامه کتبی شخصیت حقوقی مقدم در قالب صورتجلسه هیات مدیره، قابل ثبت است.

 

راهنمای انتخاب نام شرکت

ثبت شرکت نارین با بهره گیری از تجربه چندین ساله خود و کارشناسان با تجربه و متخصص در زمینه ثبت انواع شرکت و ثبت تغییرات شرکت در خدمت شماست.با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ (۵ خط)

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

مراحل ثبت تغییرات شرکت

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱ ب.ظ

مراحل ثبت تغییرات شرکت

مراحل ثبت تغییرات شرکت

 

در این مطلب به طور دقیق به مراحل ثبت تغییرات شرکت خواهیم پرداخت .
یک شرکت پس از ثبت ، می تواند تغییراتی را در مواردی از اساسنامه و یا هر آنچه مربوط به شرکت است ایجاد کند. منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها ، تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد.

 

به موجب ماده ی ۲۰۰ قانون تجارت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:

الف- تغییر اساسنامه
ب- تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر
ح- انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
د -تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکا یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
ه -تغییر اسم شرکت
و- و در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی ۵۸ قانون تجارت در ماده ی نهم نظامنامه ی قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارایه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارایه آن به مرجع ثبتی است. اداره ی کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی شود.در ذیل ضمن پرداختن به نحوه ی اعمال تغییرات در شرکت،به مراحل ثبت تغییرات شرکت می پردازیم.شایان ذکر است، شما بزرگواران چنانچه در هر یک از مراحل ثبت با مشکل مواجه شدید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

نحوه ی اعمال تغییرات شرکت

تغییرات شرکت به سه حالت تنظیم می شود:

۱ – مجمع عمومی عادی.
۲ – مجمع عمومی فوق العاده.
۳ – هیأت مدیره.

در ذیل به طور مختصر به وظایف هر یک از آن ها می پردازیم.

 

وظایف مجمع عمومی عادی

وظایف مجمع عمومی عادی به قرار ذیل است:

۱-تعیین خط مشی شرکت و رسیدگی و اتخاذ تصمیم راجع به کلیه امور شرکت (غیر از آنچه که در صلاحیت مجمع عمومی موسس یا فوق العاده است).
۲-رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره عملکرد و سالانه شرکت.رسیدگی مزبور پس از استماع گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان خواهد بود.
۳-انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان
۳-تصویب ترازنامه و دستور تقسیم سود بین صاحبان سهام
۴-تعیین روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی ها و اطلاعیه های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال بعد در آن انتشار خواهد یافت.

 

وظایف مجمع عمومی فوق العاده

۱-تغییر در مواد اساسنامه (نظیر تغییر در نام شرکت؛ تغییر در موضوع شرکت ؛ تغییر محل شرکت)
۲-افزایش یا کاهش سرمایه
۳-تغییر در عده مدیران و مدت خدمت آن ها و تعیین بازرسان
۴-اجازه صدور اوراق قرضه
۵-ایجاد سهام ممتازه
۶-انحلال شرکت

 

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

۱ – کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمام شرکای جدید.
۲ – اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج می شوند و حضور اشخاص خروجی در دفاتر اداره ثبت شرکتها جهت امضاء.
۳ – لیست شرکا با میزان سهامشان.
۴ – کپی روزنامه آخرین تغییرات شرکت و هیأت مدیره.
۵ – کپی اساسنامه شرکت.
۶ – حضور تمامی شرکا و مدیر در صورت انحلال شرکت.

 

مراحل ثبت تغییرات شرکت

به طور کلی، شرکت ها برای ثبت تغییرات می بایست اقدامات ذیل را انجام دهند.

_تنظیم صورتجلسه و امضا ذیل تمام اوراق توسط شرکا
_مراجعه به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir
_بارگذاری مدارک و درج اطلاعات خواسته شده در سامانه ی فوق
_ ارسال مدارک از طریق پست به اداره ثبت شرکتها
_مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی مقرر جهت اخذ آگهی تغییرات
_ پرداخت هزینه روزنامه رسمی
_صدور آگهی

در ذیل به مراحل ثبت چند نمونه از متداول ترین تغییرات شرکت می پردازیم.

 

تغییر نام شرکت

الف – مراحل ثبت تغییر نام شرکت سهامی خاص:
_ تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
_ تنظیم صورتجلسه و امضای هیأت رئیسه.
_ انجام تشریفات دعوت مطابق اساسنامه شرکت و قانون تجارت.
_ تحویل اصل صورتجلسه و لیست سهامداران حاضر در جلسه که به امضای آنها رسیده به اداره ثبت شرکتها.
_ پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها.
_ تحویل اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها.
_ تأیید نام انتخابی توسط مسؤل تعیین نام اداره ثبت شرکتها بعد از تحویل مدارک.

 

ب – مراحل تغییر نام شرکت با مسؤلیت محدود:
_ تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
_ تنظیم صورتجلسه و امضای کلیه شرکا با قید نمودن میزان سهام خود در شرکت.
_ انتخاب و عنوان نمودن نام اعضای هیأت نظار در صورت جلسه در صورتی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد.
_ امضای صورتجلسه توسط هیأت نظار.
_ مراجعه ی یکی از شرکا یا وکیل شرکت به واحد تعیین نام اداره بعد از یک ماه.
_ ثبت آگهی بعد از تعیین نام و اخذ موافقت مسؤل مربوطه.

 

مراحل تغییر آدرس شرکت

الف- مراحل تغییر آدرس شرکت با مسوولیت محدود

در تغییر آدرس شرکت با مسوولیت محدود،مجمع عمومی فوق العاده جلسه ای را تشکیل داده و صورتجلسه ی مربوط به موضوع را تنظیم می نماید که کلیه ی اعضای شرکت ( شرکا) با قید کردن مقدار سهام خود باید آن را به امضاء برسانند.
در صورتی که تعداد شرکا زیاد باشد مطابق با ماده ۱۰۹ قانون تجارت، هیأت نظار انتخاب شده و اسامی اعضای هیأت نظارت در صورتجلسه تنظیمی درج می گردد و آنها باید صورتجلسه را امضا کنند. این صورتجلسه باید حداکثر یکماه بعد از تاریخی که مجمع تشکیل شده به وسیله اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود و ثبت گردد.
هر زمان اختیار تغییر محل شرکت در اساسنامه ی آن به هیأت مدیره داده شده بود، هیأت مدیره باید صورتجلسه ای در رابطه با ثبت تغییر محل تنظیم نمایند و اگر تغییر محل از یک شهرستان به شهرستان دیگر صورت بگیرد پرونده شرکت مربوطه مطابق بادرخواست هیأت مدیره و تنظیم و تصویب صورتجلسه به شهرستان مربوطه ارسال می شود.

ب – مراحل تغییر آدرس شرکت سهامی:

-تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورت جلسه که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد.
-رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت.قابل ذکر است هر گاه اختیار تغییر محل شرکت در اساسنامه به هیات مدیره شرکت تفویض شده باشد،هیات مدیره با تنظیم صورت جلسه نسبت به ثبت تغییر محل شرکت اقدام می کند.چنانچه تغییر محل شرکت از یک شهرستان به شهرستان دیگر باشد،باید پرونده شرکت به شهرستان مربوطه با درخواست هیات مدیره با تصویب و تنظیم صورت جلسه ارسال شود.

 

تغییر موضوع شرکت

الف- مراحل تغییر موضوع شرکت سهامی خاص:
_ تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
_ تنظیم یک صورتجلسه و امضای آن به وسیله اعضای هیأت رئیسه.
_دریافت مجوز در صورت نیاز و با توجه به تشخیص کارشناس.
_ تهیه ی لیست سهامداران که در جلسه حضور داشتند و امضای آنها.
_ تحویل اصل صورتجلسه ، لیست سهامداران حاضر در جلسه، اصل روزنامه آگهی دعوت و مجوز اخذ شده به اداره ثبت شرکتها.
ب- مراحل تغییر موضوع شرکت با مسولیت محدود:
_ تشکیل مجمع عمومی فوق العاده.
_ تنظیم صورتجلسه و امضای آن توسط شرکا همگی با قید کردن میزان سهامشان در شرکت.
_ مراجعه به اداره ثبت شرکتها در صورت نیاز به اخذ مجوز از مراجع در رابطه با موضوع شرکت.
_تحویل استعلام مربوط به مرجع ذی صلاح.
_ دریافت پاسخ استعلام در مهلت مقرر.
_ تحویل پاسخ استعلام و صورتجلسه به اداره ثبت.
_ امضای دفاتر ثبت بعد از تحویل مدارک توسط متقاضی.

 

نقل و انتقال شرکت:

_ حضور در جلسه و امضای صورتجلسه.
_ عدم نیاز به گواهی مالیات در مورد شرکتهای با مسؤلیت محدود ( اگر نقل و انتقال سهم بین خودشان صورت گیرد)
_ گواهی نتقل و انتقال ( گرفتن مفاصا) از اداره دارایی در صورت تغییرات نقل و انتقال در شرکت سهامی.
_ پرداخت مالیات ۴ درصد نقل و انتقال در مورد سهام با نام و بی نام.
_ عدم ثبت آگهی در مورد ثبت تغییرات شرکت نقل و انتقال سهام در صورت نداشتن گواهی مالیاتی.

 

برای مشاوره و تهیه و تنظیم صورتجلسات تغییرات خود با ما تماس بگیرید،ثبت نارین راهنمای شما در تمامی مراحل ثبت و تغییرات شرکت.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ (۵ خط)

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

اعتبار و تمدید علامت تجاری

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۱۸ ب.ظ

اعتبار و تمدید علامت تجاری

اعتبار و تمدید علامت تجاری

مدت اعتبار ثبت علامت تجاری ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد.
این مدت با درخواست مالک آن برای دوره های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر ، قابل تمدید است.
یک مهلت ارفاقی شش ماهه که از پایان دوره شروع می شود ، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تاخیر ، در نظر گرفته می شود.

مالک علامت تجاری می تواند با پرداخت هزینه مقرر ، درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت تجاری را برای دوره های متوالی ده ساله بنماید.
درخواست تمدید ثبت ظرف یک سال قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت علامت تجاری در هر دوره، به عمل خواهد آمد.
در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ، ظرف مهلت یاد شده ، امکان درخواست آن ظرف مهلت ۶ ماه پس از پایان اعتبار ثبت علامت تجاری ، با پرداخت جریمه تاخیر به میزان نصف هزینه ثبت علامت وجود دارد .
در غیر اینصورت ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

درخواست تمدید ثبت علامت تجاری در دو نسخه توسط مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی او تهیه و پس از امضاء به مرجع ثبت تسلیم اداره ثبت علامت می شود.
مرجع ثبت پس از دریافت درخواست تمدید ثبت و ضمائم ، آن را در دفتر مربوطه وارد و بر روی هر یک از نسخه های درخواست ، تاریخ دریافت و شماره آن را قید و نسخه دوم آن را که دارای همان مشخصات نسخه اصلی است بعد از امضاء و مهر به عنوان رسید به درخواست کننده مسترد خواهد کرد.

 

مدارک لازم جهت تمدید ثبت علامت تجاری

۱- شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و علامتی که تمدید آن مورد درخواست است.

۲- طبقه یا طبقات کالا ها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها ثبت شده است.

۳- اسم و نشانی کامل مالک علامت تجاری ثبت شده یا نماینده قانونی وی ، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید.

۴- مدارک مثبت هویت متقاضی

۵ حداقل شش نمونه از علامت تجاری

۶- رسید مربوط به پرداخت هزینه

۷- مدارک نماینده قانونی، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید.

 

درخواست تمدید ثبت وقتی پذیرفته می شود که هزینه تمدید پرداخت شده باشد.
در موقع تمدید ثبت ، مرجع ثبت مکلف است طبقه کالاها و خدمات را مطابق با جدیدترین ویرایش طبقه بندی بین المللی علامت ، در دفتر ثبت و گواهی نامه تمدید ثبت علامت را بر اساس آن تصحیح نماید.
هزینه تغییر طبقات ناشی از اعمال ویرایش جدید طبقه بندی بین المللی به عهده مالک علامت خواهد بود.

مالک علامت می تواند ضمن درخواست تمدید ، درخواست جداگانه ای را برای تقلیل طبقه یا کالاها و خدماتی که علامت برای آن به ثبت رسیده است ، بدون پرداخت هزینه ثبت تغییر ، تسلیم مرجع ثبت نماید.
در صورت تغییر طبقات یا کالاها ، مندرجات این ماده با انجام تغییرات لازم ، به هزینه مالک علامت، در روزنامه رسمی آگهی می شود.

در هنگام تمدید علامت تجاری نمی تواند هیچ تغییری در آخرین شکل ثبت شده آن به وجود آورد.
در غیر این صورت مقررات تغییر علامت قابل اعمال خواهد بود.
تمدید ثبت علامت دنباله ثبت اصلی در دفتر ثبت می شود و گواهینامه تمدید ثبت صادر و تسلیم متقاضی یا نماینده قانونی وی می گردد.
گواهی نامه تمدید ثبت شامل مندرجات گواهی نامه اصلی با انجام تغییرات لازم و نیز مدت اعتبار و تاریخ انقضای آن خواهد بود.

 

 

حتما بخوانید 👈 : طبقه‌بندی بین‌المللی علائم صنعتی و تجارینکات کلیدی و مهم در ثبت برند

 

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

ثبت شرکت در سراسر ایران

شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۱۱ ب.ظ

 

بهترین ثبت شرکت در ایران و تهران

ثبت گیشا

ثبت نارین به عنوان بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران و تهران با بهره گیری از تجربه چندین ساله،کارشناسان با تجربه و متخصص و بکارگیری روش های نوین ، تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات بی عیب و نقص در کوتاهرین زمان و بالاترین کیفیت را به مشتریان به کار میگیرید.

ثبت گیشا

موسسه ثبت شرکت نارین بهترین ارائه دهنه خدمات تخصصی

۱- ثبتی شرکت ها از قبیل ثبت شرکت ، ثبت تغییرات ، انحلال ، تنظیم صورتجلسات افزایش و کاهش سرمایه ، الحاق موضوع،نقل و انتقال سهام و ... در اداره ثبت شرکت ها

۲- ثبت برند، علامت تجاری و اختراع

۳- پلمپ دفاتر

۴- رتبه بندی شرکت های پیمانکاری ، مشاور (اخذ گرید از سازمان مدیریت)

۵- اخذ کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده

۶- اخذ کارت بازرگانی

۷- اخذ صلاحیت اداره کار و صلاحیت ایمنی

 

کارشناسان ما در ثبت نارین آماده ارائه مشاوره کاملا رایگان در زمینه های تخصصی یاد شده به هموطنان عزیز می باشند.

 ثبت گیشا

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲ (۵ خط)

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶

 

گواهی تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۰۸ ب.ظ

اخذ گواهی تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به عنوان یکی از اقلام اطلاعاتی استعلام ارزیابی پیمانکاران، به قانون برگزاری مناقصات اضافه شد

 

هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۵ خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی، رئیس جمهوری، آیین نامه اجرایی قانون برگزاری مناقصات را اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به موجب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون برگزاری مناقصات، اخذ گواهی تأیید صلاحیت ایمنی توسط پیمانکاران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از اقلام اطلاعاتی استعلام ارزیابی پیمانکاران، به قانون برگزاری مناقصات اضافه شد.

شایان ذکر است؛ طرح افزودن یک بند به آیین‌نامه اجرایی قانون برگزاری مناقصات، بر اساس پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (اداره کل بازرسی کار) و با ذکر دلایل توجیهی در راستای صیانت از نیروی انسانی کارگاه های کشور در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت که در طی جلسه روز چهارشنبه که به ریاست دکتر روحانی تشکیل گردید به تصویب رسید.

ظرفیت ایجاد شده یکی از مهمترین اقدامات بنیادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تدوین ساختارهای ایمنی در پروژه های پیمانکاری و با هدف صیانت از نیروی کار کشور است که بر اساس آیین نامه تعیین صلاحیت ایمنی امور پیمانکارای مصوب شورای عالی حفاظت فنی، کلیه پیمانکاران باید متناسب با نوع فعالیت نسبت به رعایت ملاحظات ایمنی، شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک، بکارگیری مسئولین ایمنی و فراگیری آموزش های ایمنی توسط کارگران و کارفرمایان اقدام نمایند.

قابل ذکر است؛ دستورالعمل اجرایی آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری در مهر ماه سال گذشته در شورای عالی حفاظت فنی مورد بازنگری قرار گرفت.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه صلاحیت ایمنی و اخذ گواهی HSE با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۳۹۲۶۰۳۶۱۷